.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران و دارالسلام خواهرخوانده شدند
استاندار مازندران گفت: به منظور توسعه مراودات همکاری فی مابین مازندران و دارالسلام تانزانیا، این دو استان خواهرخوانده یکدیگر شدند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، سید علی اکبر طاهایی بعد از ظهر سه شنبه در دیدار با سعید میک صدیک همتای تانزانیایی خود در هتل سالاردره ساری افزود: پیرو بازدیدی که اواخر سال گذشته هیئت اقتصادی دولتی مازندران به کشور تانزانیا داشته، مقرر شد که مسئولان این کشور و استان دارالسلام سفری به مازندران داشته باشند.

وی اظهار داشت: در سفر استاندار دارالسلام به مازندران مناطق گردشگری، صنعتی و کشاورزی استان مورد بازدید وی و همسرش قرار گرفته است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه توجه به آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک استراتژی اساسی توسعه استان است، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی نقش اساسی در خودکفایی کشور ستمدیده آفریقای جنوبی ایفا کرده است.

طاهایی با بیان اینکه بسیاری از خدمات فنی مهندسی، کشاورزی و گردشگری مازندران قابلیت صدور به کشور تانزانیا را دارد، یادآور شد: تانزانیا از حیث سرسبزی و طبیعت زیبا دارای اشتراکات خاصی با استان مازندران است.

وی با اعلام اینکه دو شرکت فعال مازندران در عرصه  تولید ادوات کشاورزی، آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در کشور تانزانیا قاره آفریقا اعلام کردند، افزود: بر این اساس استان دارالسلام تانزانیا نسبت به اختصاص هزار هکتار زمین به این دو سرمایه گذار در آن کشور اقدام کرده است.

استاندار مازندران گفت: انعقاد تفاهم نامه خواهرخواندگی مازندران و دارالسلام می نواند زمینه ساز توسعه مراودات اقتصادی دو استان ایرانی و آفریقایی شود.

وی با بیان اینکه شرق آفریقا دارای بازار 200 میلیون نفری بکری برای ایرانیان است، اظهار داشت: تجار مازندرانی از این فرصت برای صادرات محصولات خود به این کشورهای آفریقایی اقدام کنند.

ایرانیها دوستدار محرومان هستند

سعید میک صد یک، استاندار استان دارالسلام تانزانیا نیز در این نشست با ابراز خرسندی از سفر به مازندران، گفت: مردم ایران انسانهای بسیار با محبت و دوستدار محرومان هستند.

وی با بیان اینکه ایرانیها در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، شهره کشورهای آسیایی هستند، افزود: اکنون بخش اعظمی از مناطق تانزانیا دارای جوانان بیسواد بوده که مازندرانیها می توانند نسبت به باسواد کردن آنان اقدام کنند.

صدیک با اشاره به دارالسلام دارای چهار و نیم میلیون نفر جمعیت است، اظهار داشت: این شهر به واسطه سرعت افزایش جمعیت در سالهای اخیر، در ردیف چهارمین شهر بزرگ جهان از حیث تراکم جمعیت قرار گرفته است.

به گزارش مهر، در پایان این نشست سند تفاهم نامه همکاری و خواهرخواندگی مابین سید علی حجازی شهردار ساری و سعید میک صدیک استاندار دارالسلام تانزانیا منعقد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

شهروند 6 ارديبهشت 1391
دست آقای شهردار درد نکند بالاخره یک کار ارزنده برای شهر مان انجام داد.؟!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.153 seconds.